Eerste reisverslag vanuit de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evi Kadt - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag vanuit de Filipijnen! - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Evi Kadt - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag vanuit de Filipijnen!

Blijf op de hoogte en volg Evi

28 April 2014 | Filipijnen, Calinan

Hallo allemaal!

De eerste dagen in de filipijnen zitten er alweer op!! Ik heb al zoveel leuke dingen meegemaakt en ervaringen op gedaan, een daarvan is zeker al de reis naar calinan toe. Wat is het een eind weg maar wat was het vliegen mooi en leuk! Voor de eerste keer in het vliegtuig was spannend en nieuw maar wel heel leuk om mee te maken. De tijd ging vrij snel voorbij en ik heb veel kunnen slapen gelukkig. De eerste vlucht naar abu dhabi ging heel snel voorbij en was erg mooi met alle lampjes op de grond. We hebben een paar uur op het vliegveld van abu dhabi moeten wachten alleen dat was al bijzonder met alle mannen die ons "blanken" aanstaren en foto's van ons maken. Om 10:05uur vertrok onze vlucht naar manilla, de hoofdstad van de filipijnen. Gelukkig minder turbulentie dan de eerste vlucht dus ik was niet meer zo misselijk. Eenmaal aangekomen denk je lekker rustig aan te kunnen doen met de lange overstaptijd, maar niet dus! Logica kennen ze echt totaal niet. We hebben 1:15uur voor de duane staan wachten maaaar uiteindelijk zijn we gelukkig allemaal binnen. Toen de volgende uitdaging, de bagage zoeken. Na even wachten hadden we alle koffers en tassen bij elkaar. Even een simkaartje gekocht voor €1 haha wat een prijzen hier zeg het kost allemaal helemaal niks!. Buiten hebben we de shuttlebus naar de volgende terminal gepakt en daar hebben we gewachten op het volgende vliegtuig. Deze vetrok om 4:05uur. Het inchecken was een drama maar met tig keer heen en weer lopen en bijbetalen is het uiteindelijk gelukt.Ook deze vlucht was gezellig met z'n alle, hebben gezellig zitten kaarten. Op woensdag 23 april zijn we om 5:55uur geland op davao airport. Na even wachten kwamen Helen (begeleider) en Doods (onze chauffeur) ons ophalen en zijn we lekker gaan ontbijten bij de mac hahaha. We hebben een lange tour naar calinan gemaakt in een busje. Na gelijk een rondleiding te hebben gekregen in het ziekenhuis konden we eindijk naar ons huisje. Dit was eerst even wennen want we liggen met 7 mensen op ongeveer 19 vierkanten meter, met 1 badkamer. Maar dit valt nu wel mee. We waren erg moe maar hebben alles kunnen indelen. Na even te hebben geslapen zijn naar de supermarkt geweest en hebben van alles gekocht voor in het huisje. 'S avonds hebben we nog even gelachen en gekletst in bed en zijn lekker gaan slapen. Wel een aantal keren wakker geweest want een airco instellen is nog erg lastig haha. Het ziekenhuis ziet er erg anders uit dan in nederland, het heeft maar 60 beddeb en is helemaal open. Ook de honden en katten lopen er zo los dorheen, dit is ook heel normaal. De mensen hier zijn overigens zo aardig hier! We zijn de volgende dag lekker gaan zwemmen, nou dit was heeeerlijk afkoelend, met bijna 50graden gevoelstemperatuur overdag. Van het weekend zijn we lekker naar Samal, een eiland geweest. Hier hebben we lekker gerelaxed, aan zee gelegen en naar prachtige watervallen geweest. Waauww wat was dit mooi en leuk. Een paradijsje was het. We hebben daar lekker gezwommen en van een rots afgesprongen. Wel werden we continue op de foto gezet, gefilmt en aangestaard, om soms gek van te worden! We hebben er leuk gefeest op een foamparty op het strand en nieuwe mensen leren kennen. Ook zijn we naar de grootste vleermuizen grot ter wereld geweest met 2,8 miljoen vleermuizen! Zondag zijn we weer opgehaald en naar huis gegaan en vandaag hebben we een rondleiding gehad bij het weeshuis, ambulance dienst, home for abused girls en een jongens huis voor straatkinderen in afwachting van hun proces. Dit was er interrestant om te zien maar wel shocking dat er zoveel ellende is met kinderen. Een aantal optredens gezien dat was zo super leuk en schattig! Ok zijn we bij een soort vogel park geweest en daar hadden ze ook mega slangen!! Ik heb ze vast gehad babah.
Dit was mijn verhaal tot nu toe. De dagen vliegen voorbij en het is super leuk!
Ik schrijf snel weer!!!

Kusjes en knuffel van Evi

• 28 April 2014 - 19:28

Margreet:

Hallo Evi, Jullie hebben de eerste dagen inderdaad al flink wat dingen gedaan en gezien. Leuk reisverslag!
    Zo kan iedereen het een beetje volgen wat jullie doen. Tot bels en skypes!
    kus Mama

• 29 April 2014 - 17:45

Anda:

Hoi Evi,

Prachtig verslag! Leuk om je zo te kunnen volgen. Geniet ervan en we zien uit naar het volgende verslag.
    Groetjes van Anda, Theo en Mabel

• 29 April 2014 - 18:51

Marijke Croonen:

Hoi meissie,

Heerlijk dat je(jullie) al zoveel hebben gezien en gedaan. Wat een mooie foto"s. Echt een paradijsje. Echt super om zo op de hoogte te blijven. Ik verheug me al weer op je volgende reisverslag. Ik heb nu even alle tijd om je verhalen te lezen. Lieve schat enjoy and have a great time. Dikke knuffel van mij en Jan xxxx

• 01 Mei 2014 - 16:39

Gerry En Jan Bijmans:

Hoi Evi dat zijn inderdaad plaatjes wat je daar ziet, wat n leuke ervaringen heb je al opgedaan.
    Dus die ziekenhuizen zijn wel wat anders als die hollandse steriele ziekenhuizen.Dit is wel heel leuk om te zien wat je allemaal doet en meemaakt.
    Nou meid we kijken uit naar je volgende verhalen.
    Hou je haaks en tot het volgende reis verslag.
    Groetjes en kusjes van Jan en Gerry

Evi

Hallo allemaal, 21 april 2014 vertrek ik met 6 klasgenoten op buitenlandstage naar de Filipijnen. Na een lange reis komen we aan in het plaatsje Calinan. Hier hebben wij een huisje gevestigd bij het Isaac T. Robillo Memorial Hospital. Iin dit ziekenhuis kunnen wij stage gaan lopen net als in het weeshuis, rehab clinic, moeder -en kindhuis, verpleeghuis, home for abused girls, gehandicapten zorg en het rampgebied van de tyfoon Haiyan. Ik kijk erg uit naar de dag van ons vertrek en tel de weken samen met de rest van onze groep af!

Actief sinds 10 Maart 2014